יום רביעי, 24 באפריל 2013

ביקורת:DC נגד Marvel (אוגדן)

ספיידרמן זוכה ללילה שקט ברחובות מנהטן האהובה עליו עד שהוא מביט בקופסה זוהרת אשר מושכת אותו אל העיר גות'האם. הוא פוגש את ג'וקר (Joker) על בניין בלילה גשום, ומסיק כי עבר ליקום אחר. כמובן שהג'וקר המטורלל לא מסייע לו. במקביל, גמביט, וולברין וסופה נלחמים בג'אגרנאוט הענק. לשבריר שנייה ג'אגרנאוט מועבר למטרופוליס, שם מחכה לו "קבלת פנים יפה" על-ידי סופרמן. כך גם קורה לוונדרוומן שמועברת אחרי שהצילה שוטר, לקפטן אמריקה בעודו נלחם, לסופרבוי בעודו משוויץ בכוחותיו בפני בנות בבגדי-ים ועקב כך חברתו טאנה זורקת אותו, לענק הירוק כאשר משוחח עם רעייתו, ללובו הנטפל על חוצנים שלכאורה לגלגו עליו, לווברין, לסופה, לגמביט, לפקח הירוק, לאלקטרה, לפלאש, לת'ור האדיר, לאיש-ים (אקווה-מן), לגולש הכסוף, לקפטן מארוול, לאשת החתול, לצוללן (גיבור-על של Marvel) ולכסוף המהיר (QuickSilver).
באותה העת, באטמן נאלץ להתמודד עם דמות של יקום Marvel שמאיימת בסכין על רובין. בסוף, באטמן ורובין מביסים את אויבו המושבע של דרדוויל. טים דרייק מועבר ממערת העטלף לחיקיה של Jubilee, גיבורה מצוות ה-X-מן. עוד דברים משונים מתרחשים, וביניהם ג'ונה ג'יימסון נהיה לעורך הראשי של עיתון הדיילי פלאנט. קנט (סופרמן) מסקר על התופעה המשונה, בה גיבורי-על "משונים" (כגון:קפטן אמריקה ודרדוויל) מופיעים ונבלי-על לא מזוהים צצים לפתע (כגון: ונום, ד"ר דום). הוא מוסיף ואומר כי לעיתים מתפתחים קשרי חברות (לדוגמא-איש הנץ ומלאך), לעיתים נלחמים בעבודת צוות (לדוגמא-הענקית הירוקה [She Hulk] וסופרגירל) ולעיתים גיבורי-העל נלחמים זה בזה (לדוגמא- הצייד ממאדים נגד הדבר). פיטר פארקר נהיה לצלם בדיילי פלאנט- עוד דבר משונה שקורה, לכן קנט מתחיל לחשוד. האיזון הקוסמי בין שני היקומים, DC ו-Marvel הופר. אפילו הספקטר לא יודע מדוע.
בינתיים, קרוק הרצחני נלחם בוולברין, קפטן אמריקה נלחם בביין, טאנוס פוגש בצד-אפל, וונדרוומן נלחמת בסופה, גמביט נלחם בכנף-לילה (Nightwing), ת'ור נלחם בקפטן מארוול, איש-ים נלחם בצוללן, פלאש נלחם בכסוף המהיר תוך כדי חילוץ אנשים ו-וונדרוומן מרימה את הפטיש של ת'ור (שנפל בעת הקרב שלו מול קפטן מארוול). אשת החתול לא מבינה מדוע היא נבחרה לעבור ליקום החדש ולהילחם באלקטרה (הרי היא איננה גיבורת-על). וולברין מביס את לובו, וונדרוומן נפצעה מסופה, סופרבוי הפסיד במאבק נגד ספיידרמן, סופרמן מביס את הענק הירוק בקרב מסעיר ובאטמן נלחם בקפטן אמריקה בביוב עד ששטף מים עכורים סוחף אותם והם מפסיקים להילחם. בהמשך, מתגלים שני אחים- DC ו-Marvel (אשר מייצגים כל יקום) שהתוודעו זה לזה והם יוצרים יקום אשר מעורבב עם השניים- "יקום אמלגם" (Amalgam Universe). לקראת סוף הקומיקס מבינים גיבורי-העל כי צריך לשתף פעולה כדי שכל יקום ישוב למצבו המקורי; האחים מתפייסים וגיבורי-העל נשארים עם שאלות לא פתורות.
האוגדן מרשים וערוך בצורה מסודרת. איורים נחמדים אך לא יותר מזה. כריכת האוגדן לא מרשימה; הקומיקס מתלווה בעלילה יוצאת מן-הכלל (עם מעט "חורי עלילה"). אפשר לצפות ליותר משיתוף פעולה שכזה ומאירוע מושך תשומת לב תקשורתית. העיצובים של ת'ור, וונדרוומן, סופרמן, באטמן והנבלית אלקטרה לא עושים חסד עם הדמויות ועם עיצובן המקורי. נכתב בידי רון מרז ופיטר דיוויד, אויר בידי יוסף רובינשטיין, דן ג'ורגנס, קלאודיו קסטליני, פאול נארי, קווין נוולן וחוסה לואיס גרסיה-לופז.
לסיכום: אוגדן מרשים, יפה, אומנות בינונית, עלילה הזויה וצפויה אך בנויה היטב. מד נקודות:80 נקודות/100 נקודות.
דמויות: סופרמן, באטמן, וונדרוומן, איש-ים, סופרבוי, לובו, פלאש, קייל ריינר, אשת החתול, צד-אפל, קפטן מארוול, רובין, כנף לילה, הענק הירוק, קפטן אמריקה, סופה, צוללן, שני האחים, ספיידרמן, וולברין, גמביט, המהיר הכסוף, אלקטרה, ת'ור, הדבר והגולש הכסוף.



פלאש נגד המהיר הכסוף (DC נגד Marvel)


                                        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה