יום רביעי, 24 באפריל 2013

מגוון סדרות קומיקס של ליגת הצדק (חלק א')

אגודת הצדק של אמריקה נגד קוברה
זוהי סדרה מוגבלת שרצה למשך 6 גיליונות בין אוגוסט 2009 לינואר 2010. בין יוצרי הסדרה ניתן למנות את אריק טראוטמן, דון קרמר, ארט לייון ומייקל בבינסקי. בסדרה זו, אגודת הצדק של אמריקה (או בראשי התיבות באנגלית-JSA) נלחמת בקוברה (האלטר-אגו של ג'פרי פרנקלין בור), מדען משוגע וטרוריסט מסוכן וחזק [הערת ביניים: הוא נהרג בסיפור אחר ע"י אדם שחור, אויבו המושבע של קפטן מארוול]. בגיליון 1# העלילה לוקחת מקום בניו-יורק (מנהטן) ובמקומות נוספים. האתר "אמזון" מציע את האוגדן של סיפור זה ב-14.99$ (144 עמ'). הלורד החדש, קוברה, חשף את תוכניותיו הזדוניות, וכעת ה-JSA מוכנים להתמודד איתו. אך הטקטיקה הישנה עלולה להיכשל נגד הרשת של הטרוריסט.

ליגת הצדק/נוקמים
ליגת הצדק נפגשת עם צוות הנוקמים בסדרת קומיקס המתפרשת על 4 גיליונות שיצאו בין ספטמבר 2003 ועד מאי 2004. זוהי פעם נוספת ש-DC וחברת Marvel חוברות יחדיו כדי להוציא סיפור מרתק (הן יצרו את הסיפור "DC נגד Marvel"). בין הדמויות נאתר את באטמן, קפטן אמריקה, הפקח הירוק, ת'ור, וונדרוומן, איירון-מן וסופרמן. נכתב בידי קורט בסייק ("הנוקמים", "איירון-מן", "קונאן", "איש-ים", "ליגת הצדק") ואוייר ע"י גאורג פרז ("הטיטאנים הצעירים החדשים", "הנוקמים", "וונדרוומן", "האמיצים והנועזים").
קרונה הוגלה מאואה, נדד והרס יקומים עד שהגיע ליקום של Marvel. ביקום Marvel, דמות העונה לשם Grandmaster רוצה להציל את יקומה ולכן מציעה שישחקו משחק- במידה וקרונה ינצח הוא יובל אל גלאקטוס שהיה עד לבריאת היקום (קרונה רוצה לדעת פרטים על כל יקום לפני שהוא הורס אותו). אם יפסיד, קרונה יצטרך לעזוב. השחקנים נבחרו על ידי כל אחד מהם- Grandmaster בחר בליגת הצדק (מיקומו של קרונה) וקרונה בחר בנוקמים. זאת אומרת, שעל הנוקמים להפסיד כדי שיקומם יינצל. ליגת הצדק נוסעת ליקום Marvel והנוקמים מגיעים ליקום DC, בו מופתעים לראות את הכבוד הרב ואת ההערצה כלפי ליגת הצדק. גיבורי DC נלחמים בגיבורי Marvel רוב הזמן, אך יש כאלו שעבדו יחדיו כדי להפסיק את המשחק וכדי ששני הצדדים ינצחו, כמו באטמן וקפטן אמריקה. בהמשך Grandmaster ירצה למזג בין שני היקומים וקרונה ילמד עוד על גלאקטוס ועל היקום. כל יקום מתחיל להרוס את השני. עוד נגלה כי קרונה רקם תוכניות זדוניות בקשר לשני היקומים,DC  ו-Marvel ובקשר לשני הצוותים.
ספויילר!- בסוף הסיפור שני הצדדים ינצחו- הן ליגת הצדק והן הנוקמים. כמובן שהספקטר יסייע להם להשיב את היקומים למצבם הנורמאלי (מתברר שהספקטר הוא האל ג'ורדן).
הסיפור נחל הצלחה בעולם כולו ויצא גם במהדורת אספנים.


ליגת הצדק קופים: לוחמת הגורילה
זהו אירוע קרוס-אובר של גיליונות DC שנתיים (Annuals, שיוצאים פעם אחת בשנה) משנת 1999- "אגדות יקום DC" 19# ,"JLA" גיליון שנתי 3#, "באטמן" גיליון שנתי 23#, "איש-ים" גיליון שנתי 5#, "וונדרוומן" גיליון שנתי 8#, "פלאש" גיליון שנתי 12#, "סופרמן" גיליון שנתי 11#, "הפקח הירוק" גיליון שנתי 8# ו"הצייד ממאדים" גיליון שנתי 2#. קופי "גורילה סיטי" הכריזו על עוינות כלפי שאר העולם באמצעות טכנולוגייה שיכולה להפוך בני אדם רגילים לקופים. על ליגת הצדק להתמודד עם זה ולעצור את מנהיגם המרושע, גורילה גרוד. בין הדמויות נאתר את חברי ליגת הצדק, איש החיות, לויס ליין והנבלים אבו-גיטה, אדמירל טרפלגו, אולגו וגרים (כל הנבלים הללו הם גורילות). הסיפור מתרחש בעיר מטרופוליס, "גורילה סיטי", ניו-יורק ו-וושינגטון די.סי.



ליגת הצדק: ריצת הגאולה
זוהי סדרת קומיקס אשר מורכבת מ-7 גיליונות אשר נאגדו יחדיו ב-2008 למהדורת אספנים. בין הדמויות הראשיות נאתר את ג'וקר, לקס לות'ר, וונדל סאבאג', דסאד ורוגס. סדרה זו תוכננה להתקשר לאירוע "המשבר הסופי" ("Final Crisis"). בעקבות אירועי ההשתוללות של אדם שחור (בלאק אדם) בסיפור "מלחמת העולם השלישית", ההתקפה של האמזונות על ארצות הברית, רצח הפלאש (בארט אלן) והתקפת האי-צדק (צוות נבלי-על) בחתונתם של חץ ירוק והקנרית השחורה, ממשלת ארצות הברית עורכת תוכנית סודית בה יאבקו באיום הגדל מצד על-אנושיים (הקרויים Metahumans). מטרת התוכנית היא ללכוד את נבלי-העל שבכדור הארץ ולהגלותם לצמיתות בכוכב מרוחק, כולל נבלים שלא זקוקים להם יותר, כגון ביין ודדשוט (יריית מוות). הם לא יקבלו ציוד להישרדותם והכוכב שנבחר הוא סייגנוס 4019 (באנגליתCygnus 4019)- כוכב-לכת שהיה אמור להיות שלוו, אך הפך להיות "כוכב אימונים" עבור האלים החדשים של אפוקליפס (או כפי שמוכר היום- "אפוקליפסה";כוכב הנמשל בידי צד-אפל), כשדסאד משגיח עליהם. אך העלילה מסתבכת כשהנבלים מגיעים אל כוכב אחר.

ליגת הצדק: שוער

קשת סיפור של 3 גיליונות לאספנים בעלי כריכה קשה משנת 2001. הם אינם קלים להשגה. ישנו כוח מרושע שצד את האנושות מאז תקופת ממלכת שומר (תרבות עתיקה מפותחת באזור עיראק). כעת, הכוח העתיק חזה וקבע פלישה שטנית מכדור הארץ. ליגת הצדק, בסיוע הכוחות המיסטיים של ד"ר גורל (Dr. Fate), חייבים להסתכן ולעבור דרך פורטל ללא יציאה בו יש שד פרהיסטורי אשר הטמין גיבור שנזנח במעמקי הגיהנום הבבלי. דרכם היחידה הביתה מסתמכת על הכוח העתיק האלילי, אשר קשור באישה שאותה באו לחלץ. בהמשך, הם נלכדו בגיהנום השומרי ועליהם לצאת משם. עליהם להילחם במפלצות ובאלים נשכחים על מנת להציל את חייהם. בתקיפה חסרת-רחמים נגד ליגת הצדק, שדים אלו חשפו עצמם כרוחות מן העבר שהוענשו בחומרה באטלנטיס, שיסרו את אלי האולימפוס ואף היו כאלו שבאו מהכוכב קריפטון. נכתב ואוייר ע"י טימוטי טרומן, ובין הדמויות בסיפור נאתר את באטמן, סופרמן, וונדרוומן, איש-ים, קייל ריינר (הפקח הירוק) ועוד.

ליגת הצדק של אמריקה: ארץ 2

ליגת הצדק של אמריקה: ארץ 2 היא סדרת קומיקס של DC. אלכסנדר לות'ר מגיע לכדור הארץ בו אנו חיים. הוא מגיע ממימד מקביל, שם הוא גיבור-על ומייסד ליגת-הצדק (לא כמו לות'ר הרגיל) ושם חברי ליגת הצדק הם נבלי-על. עליו לשכנע את ליגת הצדק הרגילה לבוא עימו להביס את "ארגון הצדק של אמריכה" (Crime Syndicate of Amerika)- ארגון נבלי-על מקבילים לגיבורי-העל המוכרים: אולטרמן (המקביל של סופרמן), סופרוומן (המקבילה של וונדרוומן), איש-הינשוף (המקביל של באטמן), ג'וני קוויק (המקביל של פלאש) והמשגיח הירוק (המקביל של הפקח הירוק). סיפור זה נכתב בידי גראנט מוריסון ואויר בידי פרנק קוויטלי. הסרט המצויר "ליגת הצדק: משבר השניים על-פני כדור הארץ" מבוסס על קומיקס זה. היתרון הבולט בקניית האוגדן הוא שאין לו המשכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה