יום שלישי, 23 באפריל 2013

וונדרגירל

וונדרגירל הוא שמן של שלוש גיבורות-על של DC comics. הדמות המקורית היא דיאנה הצעירה- הלוא היא וונדרוומן, ולאחר הצלחתה של הדמות הגיעו דונה טרוי (הוונדרגירל השנייה) וקסנדרה "קאסי" סנדסמארק. הוונדרגירל הראשונה לא כונתה כך, והיא הופיעה לראשונה בסיפור מוצאה של וונדרוומן- "כל הכוכב קומיקס #8" מדצמבר 1941. דונה טרוי הופיעה לראשונה כאחותה הצעירה של וונדרוומן בגיליון "האמיצים והנועזים #60" מיולי 1965. קסנדרה "קאסי" סנדסמארק, חברה ב"טיטאנים הצעירים" ולשעבר ב"צדק צעיר", הופיעה לראשונה ב"וונדרוומן (כרך 2) #105"; היא הוונדרגירל המוכרת ביותר. קאסי היא בתה של הארכיאלוגית ד"ר הלנה סנדסמארק. תחילה היא שאבה את כוחותיה מחפצים קסומים ועתיקים מיוון העתיקה, ולאחר-מכן האל זאוס (מלך האלים היווני השוכן במרומי האולימפוס) העניק לה כוחות-על רגילים ונגישים. הוונדרגירל הכי חזקה הינה דיאנה- נסיכת האמזונות, בתה של היפוליטה, והיא בעלת כוח מעוף, פיזי, גופני והיא מהירה, אינטלגנטית ועוד.
וונדרגירל הראשונה הייתה וונדרוומן (ראה פוסט על הדמות).

וונדרגירל השנייה
דונה טרוי היא דמות של DC קומיקס. הופיעה לראשונה בגיליון "האמיצים והנועזים #60" (יולי 1965). הייתה ידועה גם כוונדרגירל השנייה, כוכב אפל וטרויה. נוצרה ע"י בוב האני וברונו פרמיאני. היא השתייכה ל"טיטאנים הצעירים" כמו וונדרוומן ו-וונדרגירל השלישית (שבאה אחריה). ב"מיהי וונדרוומן?" היא נחשבה לוונדרוומן החדשה. בהופעתה הראשונה כסיידקיק הייתה לאחותה של וונדרוומן.
בסיפור אחר היא ניצלה ע"י דיאנה מבניין עולה באש. כמו-כן, היא הופיעה במשחק הוידיאו "יקום DC אונליין". דונה טרוי התחתנה עם טרי לונג בגיליון ה-50 של "הטיטאנים הצעירים". בשנים 1992-1994 סדרת כותרים של הטיטאנים הצעירים נכתבה ("צוות הטיטאנים") ובה על הצוות למנוע את לידתו של לורד כאוס, בנם של דונה טרוי וטרי לונג.


וונדרגירל השלישית
וונדרגירל השלישית היא קסנדרה "קאסי" סנדסמארק. היא נולדה מאיחוד בין זאוס לבין אמה בת התמותה- הארכיאלוגית ד"ר הלנה סנדסמארק. קאסי בעלת כוח של צבא שלם ולב של אריה. היא אומנה כאמזונה כל חייה. בתחילת דרכה היא שאבה את כוחותיה מחפצים קסומים ועתיקים מיוון העתיקה, ולאחר-מכן האל זאוס (מלך האלים היווני השוכן במרומי האולימפוס) העניק לה כוחות-על רגילים ונגישים. בגיליון הקומיקס "וונדרגירל 1#" היא נמלטה ממגדל הטיטאנים הצעירים (קבוצה בה חברים גיבורים צעירים של DC, כגון: סופרבוי, רובין ורייבן). היא תכננה לפגוש את אמה, שאיתה היא לא מבלה מספיק זמן. היא הופיעה לראשונה ב"וונדרוומן (כרך 2) #105".

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה