יום שלישי, 23 באפריל 2013

איש ים,אקוולד הראשון ואקוולד השני

איש-ים ושני חברי ליגת הצדק הנוספים: סופרמן ובאטמן
איש ים (אקווה-מן)
גיבור-על של DC comics שהופיע לראשונה בחוברת More Fun Comics #73, שנת 1941. הוא נוצר בידי מורט ויזינגר ופול נוריס. איש-ים (אקווה-מן) הוא ארתור קורי במסווה, שבמהלך חיי ההתפתחות שלו זכה לכותר משלו. דמות זו היא חברה בליגת הצדק. איש-ים הגיע מאטלנטיס, והוא מלך אטלנטיס. בין כוחותיו הוא בעל תלפטיה, גורם ריפוי, חושים מוגברים, עמידות במים, שחייה, חוזק, סיבולת גבוהה וכן יד שמאל שלו עשוייה ממים. בין כינוייו ניתן למצוא את מלך הים, דייר המעמקים, אורין ועוד. אחרי המשבר האינסופי, הוא הופיע בקומיקס "איש-ים: החרב של אטלנטיס". התלבושת שלו שונתה ב-2003, וכן הוא שב לשורשיו בזמן האחרון. הוא הופיע בסדרה המצוירת "ליגת הצדק" ובהמשכה "ליגת הצדק: ללא גבולות", "איש-ים" (לייב-אקשן), "סופרמן/איש-ים: שעת הרפתקאות" (סדרה מצוירת משנת 1967), "איש-ים" (סדרה מצוירת משנת 1968), במשחק המחשב "איש-ים:הקרב על אטלנטיס".


אקוולד הראשון-
אקוולד הראשון הינו גארת'- הסייד קיק של איש-ים, ששמו שונה לאחר-מכן ל"סערה". הוא היה ידוע בראשית חיו כאקוולד, שותפו לצדק של איש-ים, כמו סייד קיק אחרים של גיבורי-העל של DC, כגון: רובין, וונדרגירל, סופרגירל ועוד. אקוולד זה ייסד את צוות הטיטאנים הצעירים, חבורה המורכבת מגיבורי-על צעירים כמותו. מקור הולדתו היא אטלנטיס האבודה, והוא יכול כמו איש-ים לנשום מתחת לפני השטח (במים). הוא נסיך יורש העצר של Idyllists, עמק מוסתר כ-4000 שנה. הוא נהיה למלך שהתחתן עם דולפין. הוא האקוולד הראשון, ולא להתבלבל עם אקוולד השני (ג'קסון הייד) מחבורת "צדק צעיר". בעמק המוסתר בו גדל גארת', המלך Thar היה בסכסוך עם אחיו Slizzath. בעוד היותם נלחמים, רעייתו של המלך Thar- ברה, הולידה בן ושמו גארת'. Thar, אביו, מת לאחר הולדתו. גארת' הופיע לראשונה בגיליון "הרפתקאות קומיקס #269". הוא חבר ב"חיל שחור הפנסים", וכן בנערותו התאהב בגיבורת-העל אקווה-גירל. בעת שפירק ואיחד אין-ספור פעמים את חבורת "הטיטאנים הצעירים", יחסיו עם איש-ים נהיו מתוכים מאי-פעם.

אקוולד השני-

אקוולד השני הוא ג'קסון הייד- הסייד קיק של איש-ים. נוצר בידי ג'ף ג'ונס ואיוון רייס. הופיע לראשונה בגיליון "היום הבהיר ביותר 4#"-יוני 2010. הדמות נוצרה במקור עבור הסדרה המצוירת "צדק צעיר" ע"י גרג וייסמן, ברנדון וייאטי ופיל בוראסה.

מידע נוסף על אקוולד השני
תוכן
1.יצירת הדמות
2.התפתחות הדמות
3.שנת 2011-איפוס היקום
4.כוחות ויכולות

1.יצירת הדמות
ההופעה הראשונה של ג'קסון הייד הייתה ביוני 2010 בגיליון הרביעי של "היום הבהיר ביותר". כמו-כן, באותה שנה הופיע כדמות מרכזית בסדרת האנימציה "צדק צעיר". הוא מתבגר מניו-מקסיקו. בפוסטר הטיזר לאירוע "היום הבהיר ביותר" הוא משתמש ביכולות המים שלו ליצירת חרב [היכולת נוצרה לראשונה אצל רעייתו של איש-ים, מרה, ואנשים אחרים מעולמה].

2.התפתחות הדמות
הוא הופיע לראשונה בניו-מקסיקו, אחרי אירועי "הלילה האפל ביותר" (קרוס-אובר). באותה העת, כשסוללת הכוח של הפקחים הלבנים מתחילה לדבר אל הגיבורים, קעקועיו של ג'קסון מתחילים לזהור. ג'קסון הוא תלמיד מסילבר סיטי. מאז היותו קט, הוריו לימדו אותו לפחוד ממים; הם לא רצו שיהיה במים מכיוון שכך הוריו הביולוגיים יוכלו לאתרו ומכיוון שיחלו שינויים בגופו. רק אז הוא מתחיל לשחות ולהפסיק לשקר בנוגע לחייו לחברתו מריה. איש-ים מאתר אותו בהמשך ומנסה לדבר איתו. לפני זה, כשאקוולד מתחיל לשלוט במי הגשם, עיניו וקעקועיו מתחילים לזהור. הוא מגלה שאביו הוא בלאק מנטה (נבל-על). אביו המאמץ לוקח אותו לקוטג' שליד הים ומספר לו שמרה נתנה לו אותו וביקשה ממנו לשמור עליו מן הוריו האמיתיים. באותו הזמן, בלאק מנטה ביחד עם סירנה וחוליית המוות תוקפים אותם. אקוולד מגן על אביו המאמץ ואיש-ים מגיע לעזור.
בהמשך הסיפורים השונים בו מופיע אקוולד השני, הוא מצטרף לטיטאנים הצעירים. גרסה נוספת של ג'קסון מגיעה למגדל הטיטאנים אחרי שדמיאן ווין מצטרף לקבוצה. אותה הגרסה מתעמתת עם סופרבוי, וונדרגירל, ילד החיה (ביסט בוי) וקיד-פלאש ומראה להם חלקים מאירועים שישפיעו על הצוות בעתיד.
 3.שנת 2011-איפוס היקום
אקוולד יועד להופיע בגיליון הראשון של הטיטאנים הצעירים אחרי האיפוס (ה-52 החדשים), אך במקום זאת הוא יופיע בסיפורים אחרים.
 4.כוחות ויכולות
•כוחות: נשימה מתחת למים, חוזק-על, ראייה מוגברת במים, יצירת נשקים ממים, יצירת צורות ממים, הידרוקינזיס, שחייה.
•נשקים: יצירת מגוון נשקים, אביזרים וצורות ממים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה