יום שלישי, 23 באפריל 2013

באט-מייט

באט-מייט היא דמות קומיקס אשר הופיעה לראשונה ב"קומיקס בלשי 267#" (מאי 1959). הדמות הופיעה לרוב בכותרי DC כדוגמת "באטמן", "קומיקס בלשי" ו"מובחרי העולם" כ-5 שנים. הוא שולט בקסם ויודע לשנות את המציאות. הוא מגיע מהמימד החמישי, כמו מיסטר מקסיזפטלק- הנבל של סופרמן. יש לו טכנולוגיה מתקדמת והוא בגודל של ילד קטן אשר מחופש לבאטמן. הוא מעריץ מושבע של האביר האפל ולפעמים הוא מרגיז אותו בגלל האובססיביות שלו כלפיו. דמותו הופיעה בפרקי "באטמן:האמיצים והנועזים".
תוכן
1.התפתחות הדמות
2.בסדרות טלוויזיה


1.התפתחות הדמות
באט-מייט הומצא ע"י בוב קיין בשנת 1959. הוא איחד כוחות עם מיסטר מקסיזפטלק 4 פעמים בקומיקס "מובחרי העולם" (בו באטמן וסופרמן הם שותפים). בשנת 1964, כשכותרי באטמן שוקמו ע"י העורך החדש ג'וליוס סקוורט, באט-מייט נעלם עם דמויות נוספות אשר "אינן נחוצות" ממשפחת העטלף, כמו אייס, כלב הצייד של באטמן. רק 3 סיפורים נוספים של באט-מייט פורסמו לפני המשבר- "מובחרי העולם 152#", "מובחרי העולם 169#" ו-"קומיקס בלשי 482#". מאוחר יותר, דמותו הופיעה בגיליון המאתיים של "האמיצים והנועזים". לאחר המשבר, באט-מייט הופיע בסדרה "אגדות האביר האפל", אף על פי שהוא הזה שיש נבל בשם בוב אוברדוג. לאחר מכן, הוא הופיע ב"מייטפול" (Mitefall), פרודיה על הסיפור הקלאסי של באטמן- "נייטפול" (Knightfall). הוא הופיע בספיישל "World's Funnest", בו הוא נלחם במיסטר מקסיזפטלק. הוא הופיע ב"האביר האפל מכה שנית" מאת פרנק מילר. ב"באטמן:ניצחון אפל", השם באט-מייט נמצא בשימוש תחפושת שעיצב דיק גרייסון הצעיר. הדמות הופיעה גם ב"סופרמן/באטמן 25#", "באטמן 672#" ו"באטמן 678#". בגיליון ה-52 של "סופרמן/באטמן", באט-מייט מתערב עם מיסטר מקסיזפטלק, התערבות שזהה לזו שהייתה בספיישל "World's Funnest". באט-מייט מעריץ ומתפלא מבאטמן.

2.בסדרות טלוויזיה
באט-מייט הופיע בסדרה המצוירת "ההרפתקאות החדשות של באטמן" בשנת 1977. בסדרה הוא נדלק על גיבורת-העל באטגירל ותואר כמעריץ של באטמן שרק רוצה "לעזור". הוא הופיע ב"באטמן:הסדרה המצוירת" בפרק "Deep Freeze" ובסדרה "באטמן:האמיצים והנועזים". הוא גם היה כוכב הפרק "מייטפול", אשר מבוסס על קומיקס הפרודיה. בפרק האחרון של הסדרה ("מייטפול") הוא רוצה להוריד את הסדרה מהמרקע בכדי שסדרה אפלה יותר תעלה במקומה.

באטמייט האפל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה