יום שלישי, 23 באפריל 2013

פלאשפויינט (משבר)

זהו קרוס-אובר המתפרש על 5 גיליונות (סדרה ראשית), בה בארי אלן, באטמן, סייבורג ו-וונדרוומן הן הדמויות הראשיות. הכותב הוא ג'ף ג'ונס והמאייר הוא אנדי קיוברט. הקרוס-אובר נאסף במספר כרכים בין אוקטובר 2011 ל-2012. בעתיד ייצא סרט מצויר אודות האירוע (פרדוקס הפלאשפויינט). העטיפה של הגיליון הראשון מוכרת ברחבי העולם כולו, והיא אויירה גם בידי אנדי קיוברט. אירוע זה הוביל בין היתר לאיפוס יקום DC (ה-52 החדשים). 

תוכן
1.רקע
2.עלילה
3.דמויות ראשיות
4.הרצות
5.מהדורות אספנים


1.רקע
הסדרה רצה בין מאי לספטמבר 2011. רק בארי אלן, ילד-פלאש ובוסטר זהוב היו ערים להבדלים המשמעותיים בין הזמן הרגיל לבין זמן האירוע, כולל מקומו של סייבורג כגיבור מובהק ומעצרו של סופרמן ע"י הממשלה. הסדרה גם הוותה קרוס-אובר עם "בוסטר זהוב", 16 מיני-סדרות של 3 גיליונות כל אחת וקומיקסים בחודש יוני 2011. "פלאש 12#" היה האחרון בסדרה לדברי חברת DC Comics.


אירוע הפלאשפוינט.בטיזר מופיע כי ג'ף ג'ונס טען כי "היום העולם משתנה".
2.עלילה
(מכיל ספויילרים)
בארי אלן מתעורר לגילוי שהוא בקו זמן שונה בו אזרח קר הוא הגיבור הגדול ביותר של סנטרל סיטי; אימו נורה (שמתה בקו הזמן הרגיל) היא בחיים; אביו, הנרי, מת מהתקף לב 3 שנים לפני (במקום היותו בכלא); ושהפלאש, ליגת הצדק וסופרמן לא קיימים. בעיר גות'האם, באטמן משליח פושע מבניין לפני התעמתותו עם סייבורג. סייבורג ובאטמן ערכו כנס עם קבוצת גיבורי-על כדי לדון איך הקרב בין אטלנטיס (של איש-ים) לבין האמזונות (של וונדרוומן) גרם למוות ולהרס מאסיבי במערב אירופה (נטבע ע"י אטלנטיס, מלבד הממלכה המאוחדת, שנכבשה ע"י האמזונות) ואם הסיכוי של אמריקה להיות בסכנת הכחדה הוא באופן זהה. הגיבורים אינם מסוגלים לעבוד יחדיו כדי למצוא פתרון, והפגישה מתפרקת: כל איש הולך לדרכו. בארי אלן נוסע למערת העטלף, שם הוא מותקף ע"י באטמן שמתגלה כתומס ווין- ברוס מת במקומו באותו רצף זמן. בשיטפון השרידים בפריז (שבצרפת), דת'סטרוק (Deathstroke, המחסל, אשר ידוע גם בשם "סלייד" בסדרה המצוירת של הטיטאנים הצעירים) מפקד על ספינת שודדי-ים בחיפוש אחר ביתו. הוא וצוותו (סונאר, נטיף קרח ופני חמר) מותקפים ע"י הקיסר איש-ים, אשר דוקר את דת'סטרוק בחזה. סונאר מסוגל להסיר חלק מהקלשון שבחזהו של דת'סטרוק ולרפא אותו. בחזרה לאחוזת ווין- בארי מנסה להסביר לתומס על זהותו הסודית כפלאש ועל מערכת היחסים שלו עם ברוס ווין. זיכרונו של בארי מתחיל להיערך מחדש באופן ספונטני לקו ההזמן שהשתנה ובארי לומד שהעולם של פלאשפוינט הוא איננו יקום שונה, אלא אותו יקום. טבעתו של בארי מוציאה את תחפושת ההפיכה לפלאש ובגלל זה בארי מאמין שההפיכה לפלאש אחראית לשינוי ההיסטוריה.
בארי החליט ליצור מחדש את הטעות שנתנה לו את כוחותיו בניסיון להתיר את הנזק שנגרם ע"י ההפיכה לפלאש, אך הניסיון הראשוני כמעט שרף אותו. בלונדון, סטיב טרבור ממתין בנקודת הפגישה ללויס ליין, אך הוא מותקף ע"י וונדרוומן והאמזונות. וונדרוומן תופסת אותו בפלצור האמת ומתחילה לתשאלו. הוא מסביר שהוא נשכר להוציא את לויס ליין מת'מסקירה החדשה כי היא נשלחה לאסוף מידע על האמזונות בשביל סייבורג. נשיא ארה"ב יידע את סייבורג שסטיב שלח אות. בסדרה זו יש מלחמה בין שוכני אטלנטיס לאמזונות. בסוף האירוע, כשבארי נוסע בזמן, הוא מבין שיש 3 קווי זמן- DC, ורטיגו ו-ווילדסטורם. דמות מיסתורית (שידועה אחר-כך כפנדורה) סיפרה לו שהעולם התחלק ל-3 וכי DC, ורטיגו ו-ווילדסטורם יוצרים יקום DC חדש. בארי מתעורר בנקודת ההתחלה של משבר הפלאשפוינט.
3.דמויות ראשיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה