יום שני, 27 במאי 2013

באטמן: הסדרה המצוירת

זוהי סדרה מצוירת אמריקאית אשר הופקה ע"י וורנר ברוס. יש לסדרה זו 85 פרקים והיא נכתבה על-ידי מספר תסריטאים, כגון: פול דיני, רנדי רוג'ל, סטיב פרי ואלן ברנט. הסדרה עלתה לשידור במקור ברשת Fox מספטמבר 1992 ועד ספטמבר 1995. לסדרה טון אפל, כבניגוד לסדרות יקום DC אחרות, כדוגמת "הטיטאנים הצעירים" ו"באטמן: האמיצים והנועזים". נחשבת לסדרת איכות שגררה אחריה קהל מעריצים רחב. היא נחשבת לאחת מסדרות האנימציה הגדולות ביותר, ושל באטמן בפרט. הסדרה זכתה ב-4 פרסי "אמי", והייתה מועמדת ל-6 נוספים בהם לא זכתה. ברוס טים נחשב ליוצר הסדרה העיקרי. "הרפתקאות באטמן ורובין" היא העונה השנייה של הסדרה, ועקב ההצלחה המטאורית של הסדרה, יצא סרט מצויר באורך מלא- "באטמן ומסכת התעתועים" (1993).

תוכן
1א.אנימציה
1ב.עלילה
2.דמויות חשובות
3א.עונה שנייה ושלישית
3ב.סרטי אנימציה אשר מתבססים על הסדרה
4.פסקול


1א.אנימציה
 
וורנר שכרו מגוון "בתי אנימציה" ליצירת העונה הראשונה, ביניהם "ספקטרום אנימציה", "דונג יאנג אנימציה", "סטודיו ג'וניו", "AKOM" ו-"TMS בידור". 20 פרקי העונה השנייה בוצעו ע"י "דונג יאנג", "סטודיו ג'וניו" ו"ג'ייד אנימציה" בין היתר. TMS ביצעו את רצף הפתיח של העונה הראשונה.

1ב.עלילה
הסדרה הושפעה מהסרט "באטמן" של שנת 1989 (במאי: טים ברטון) ומהמשכו משנת 1992. כמו-כן, היא הושפעה רבות מן הרומן הגראפי של פרנק מילר, "באטמן: האביר האפל חוזר" (1986) ומהסרטונים הקצרים של סופרמן משנות ה-40, שזכו לשבחים רבים. ברוס טים ואריק רדומסקי עיצבו את הסדרה בדומה לסרט "באטמן". בכל פרק, מופיע שמו (של הפרק) ברקע שחור-לבן מיוחד. בעלילת הסדרה, באטמן נלחם בנבלי-על שונים, ומסכל את תוכניותיהם המרושעות. כמו-כן, הוא מבוקש על-ידי משטרת גות'האם ומנהל חיים נוספים כאישיות הדומיננטית ברוס ווין, ביליונר אשר הוריו נרצחו מול עיניו בהיותו ילד קטן. התוצאה: סדרה אפלה שמתאימה טיפה יותר למבוגרים, אך גם לנערים. כמו-כן, הסדרה כללה את הופעתה הראשונה אי-פעם של דמות חשובה מאוד בעולם הקומיקס של באטמן- הארלי קווין, עוזרתו הנאמנה של הג'וקר. הסדרה הציגה גם דמויות מעולם הקומיקס שנשכחו ושלא זכו עד לסדרה לתשומת לב רבה, כמו מלך השעון. הסדרה הציגה שינויים דרמטיים בקווי הדמויות פני חמר ומר קרח (מיסטר פריז).

2.דמויות חשובות
הסדרה הציגה מגוון רב של נבלי-על חדשים שהומצאו לצורך העלילות השונות, כמו בייבי דול (בובת תינוק), הארלי קווין, מלך הביוב, טייגרוס וטפר אדום. רנה מונטויה, בלשית במשטרת העיר גות'האם הוצגה לראשונה דרך הסדרה. הנבל חסימה זכה לפופולאריות רבה בהופעתו הראשונה בסדרה. איש המראה, מלך השעון והרוזן ורטיגו הוצגו מחדש בסדרה וזכו לתמיכה רחבה בעולם הקומיקס. קיסוס רעיל זכתה למראה חדש ולעור ירוק ב"הרפתאותיו החדשות של באטמן". גם שני-פנים זכה למראה המוכר בימינו- צד לבן אחד וצד שני שחור. בסדרה יש קרוס-אוברים עם הסדרה של סופרמן.
 
נבלי-העל השונים, ביניהם מר קרח, אשת החתול, הארלי קווין, הג'וקר וראש השדים

 
3א.עונה שנייה ושלישית
עקב הצלחת העונה הראשונה (ששודרה כמעט בכל ערוץ שקיים- קרטון נטוורק, ג'טיקס, Toon Disney, ערוץ הילדים של וורנר-Kids' WB, טלטון רטרו, Disney XD, הטבור...) יצאה עונה 2 במספר- "הרפתקאות באטמן ורובין", בו מופיע גם הסייד קיק של האביר האפל, רובין, כדמות קבועה. ערוץ הילדים של וורנר שידר את עונות הסדרה לצד "סופרמן: הסדרה המצוירת". העונה השנייה הוזמנה על-ידי רשת Fox, שדרשה שתכלול 20 פרקים. אחרי שהעונה השנייה הופקה, הסדרה עברה מ-Fox ל-WB של וורנר. העונה השנייה שודרה לצד סדרת האנימציה של סופרמן, ברצועת "ההרפתקאות החדשות של באטמן/סופרמן". העונה ה-3 כללה 24 פרקים חדשים, ובה מופיעים גם באטגירל וכנף-לילה (רובין המתבגר). כל עונות הסדרה אוגדו למארזי DVD - העונה הראשונה בשני כרכים, העונה השנייה בכרך אחד (3) והעונה האחרונה בכרך אחד (4).

3ב.סרטי אנימציה אשר מתבססים על הסדרה
עקב הצלחת העונה הראשונה יצא הסרט המצויר באורך מלא הראשון של באטמן - "באטמן ומסכת התעתועים", אשר בויים ע"י ברוס טים ואריק רדומסקי. הסרט יצא ב-17 לדצמבר 1993. בסרט, כל ראשי ארגוני הפשע בגות'האם נהרגים ואהובתו הישנה של באטמן - אנדראה, שבה לעיר. הסרט השני המתבסס על הסדרה הוא "באטמן ומר קרח: מתחת לאפס", שיצא ב-17 למרץ 1998. בסרט, ברברה (באטגירל) נחטפת על-ידי מר קרח כדי לנסות להשיב את רעייתו המנוחה, נורה. הסרט השלישי- "באטמן ותעלומת באטוומן" - יצא ב-21 לאוקטובר 2003. בסרט, גיבורה חדשה מגיעה לגות'האם, והיא גנבה את סמלו של האביר האפל. בסרט מופיע ביין, נבל-על ידוע לשמצה. הסרט הרביעי הוא איננו באורך מלא, אלא סרטון שהתווסף לסרט "באטמן ותעלומת באטוומן"- "רדוף אותי", בו אשת החתול גונבת דברים מברוס ווין.

4.פסקול
הדיסק של מנגינות הסדרה נמשך 137 דקות, בלייבל (חברת תקליטים) "לה-לה-לנד". הדיסק יצא ב-16 לדצמבר 2008. הוא קיבל ביקורות חיוביות ואזל מהמדפים במיידיות. כיום, אין הרבה דיסקים כאלו בחנויות והם נחשבים ל"נדירים".

 *גלריית תמונות

           

                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה