יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

Justice


ביקורת אוגדן
אומנות מרשימה וסיפור נהדר
סיפור המאוייר ע"י אלכס רוס, שאייר בעבר את הקומיקס Kingdom Come. הקומיקס נכתב על-ידי ג'ים קרוג'ר, והאוגדן מכיל את 12 גיליונות הסיפור. האוגדן, שמכיל יותר מ-370 עמודים, הינו משנת 2011. כל נבלי יקום DC מכדור הארץ חווים את אותו החלום בכל פעם- גיבורי-העל לא מצליחים להציל אף אחד- סופרמן מאחר להציל תושבים, וונדרוומן נהיית חלשה, פלאש לא מהיר מספיק והצייד ממאדים מת. ליגת הצדק נכשלת בחילוץ, ויום הדין הגיע. בעולם האמיתי, כל התסבוכות מתחילות כשאיש-ים (אקווה-מן) מתעלף עקב קרב עקוב מדם נגד בלאק מנטה, וקפטן קרח נחשב לאל. חידה פורץ למערכת המידע הדיגיטלית של באטמן ואיש-ים עדיין נעדר. באטמן דורש את הדיסק מחידה ופלאש מגלה במקביל שקפטן קרח "סייע" למקומיים באפריקה בכך שייצר עבורם הר קרח ענק. קיסוס רעיל מצמיחה עץ פירות למקומיים ומוח-על (ברייניאק) חותך את מוחו של איש-ים. הצייד ממאדים מנסה לאתר את איש-ים בתוך המים; נבלי-העל מנסים לרכוש את אמון העולם באמצעות "ניסים" רפואיים.
הצייד ממאדים נופל למלכודת; לקס לות'ר מחלץ את ניגמה (חידה) מארקהם אסיילום; טורנדו אדום משמיד את עצמו. כל חבר ליגת הצדק מותקף ונבלי-העל מצהירים על רצונם העז לעזור לעולם (הם עושים זאת מתוך "עזרה לאנושות" והכנה ליום הדין). למוח-על יש תוכניות משלו; הפקח הירוק מוגלה לחלק בלתי-ידוע של החלל החיצון וטבעתו מודיעה על כוחה שהולך ואוזל. נבלי-העל מקימים ערים בתוך כדורים ענקיים, וכל עיר תשלט ע"י נבל אחר. על ליגת הצדק לרכוש את אמון הציבור שנית, להינצל ולהביס את נבלי-העל אחת ולתמיד. אך ישנה בעיה קטנה- חלק מגיבורי-העל כבר לא טובים...
אומנות מרשימה וסיפור נהדר, כמו Kingdom Come. עלילה מרתקת, איורים ריאליסטיים ומיוחדים ואוגדן מהנה. החסרונות הבולטים שלו הינם המחיר היקר יחסית, העובי העצום שעלול להרתיע רבים ו"חורי עלילה" (למזלנו אין הרבה כאלו). עלילה מקורית וייחודית, אך לא מוסברת בכל פרק. עיצוב הדמויות נהדר והאומנות גורמת לסיפור להיראות יותר אמין, כיפי וסוחף. הסיפור מעט אפל ולא מתאים לילדים קטנים. עבודה מקסימה, חיננית ומומלצת לכל מעריץ קומיקס באשר הוא, ושל DC בפרט. נראה ממש כסרט קולנוע מרתק, והסיפור עושה חסד עם יקום DC המפואר. יצירה אגדית שמתעלה על כל הציפיות, והיתרונות עולים על החסרונות. הרי אין דבר מושלם.
לסיכום: חובה קנייה, כיפי ומרתק. סיפור אפוקליפטי סוחף ומעניין. מד נקודות: 95 נקודות/100 נקודות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה